Twój PARTNER w biznesie PALIWOWYM...Twój PARTNER w biznesie PALIWOWYM...NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI paliwa...NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI paliwa...TRANSPORT dostosowany do KLIENTA...TRANSPORT dostosowany do KLIENTA...Dostawa w KAŻDE MIEJSCE kraju...Dostawa w KAŻDE MIEJSCE kraju...
Drukuj

Zimowe paliwa...

Dodano . Opublikowano w Wydarzenia

Zgodnie z obowiązującymi przepisami od 16 listopada na stacjach paliw w sprzedaży muszą znajdować się tzw. paliwa zimowe, gwarantujące temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) na poziomie -20 stopni Celsjusza. Część firm wprowadza dodatkowo na rynek tzw. paliwa arktyczne.

Firma Statoil Fuel & Retail Polska (SFR Polska) pochwaliła się, że jest jedyną firmą paliwową na rynku polskim, która co roku oferuje olej napędowy o tzw. klasie arktycznej przez cały okres jesienno-zimowy, tj. od połowy listopada do końca lutego. 265 stacji Statoil w Polsce właśnie rozpoczęło sprzedaż oleju napędowego arktyczny DieselGold, pozwalającego na uruchomienie pojazdu przy spadku temperatury otoczenia nawet do -45 stopni Celsjusza.

Statoil zwraca uwagę, że standardowe paliwa zimowe dostępne na polskim rynku, posiadające wskaźnik CFPP na poziomie -20 stopni Celsjusza, najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Dzięki nim parametry niskotemperaturowe tych paliw zostają jedynie polepszone, nie gwarantują natomiast bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej -15 stopni.

- Grupa Lotos również posiada w ofercie olej napędowy kategorii premium Lotos Dynamic, wyprodukowany na bazie oleju arktycznego, który posiada blokadę zimnego filtra -32 stopnie – zapewnia Krzysztof Kopeć z biura prasowego gdańskiej firmy. – Pozostaje natomiast pytanie o zasadność wprowadzania go na stacje w okresie, kiedy nie ma jeszcze tak siarczystych mrozów.

Jak wyjaśnia Krzysztof Kopeć, paliwa arktyczne są nieznacznie droższe w produkcji od tradycyjnych paliw zimowych, natomiast cena oleju napędowego na stacji nie ulega zmianie bez względu na to, czy jest on paliwem zimowym czy arktycznym.

- Lotos rozpoczął proces wprowadzania arktycznego diesla na rynek, ale naszym zdaniem nie ma potrzeby przeprowadzania go w pośpiechu. Dlatego planujemy, że zakończy się on na początku grudnia – dodaje Krzysztof Kopeć.

Z kolei jak mówi Marek Gawroński z firmy Shell Polska, zimowe paliwa na stacjach Shell „standardowo” mają parametry zgodne z normą, to znaczy posiadają temperaturę blokady zimnego filtra na poziomie -20 stopni.

wicej na wnp.pl

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Informacje te służą jedynie do celów statystycznych oraz polepszenia użyteczności witryny. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej.

Akceptuję ciasteczka z tej strony.