Twój PARTNER w biznesie PALIWOWYM...Twój PARTNER w biznesie PALIWOWYM...NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI paliwa...NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI paliwa...TRANSPORT dostosowany do KLIENTA...TRANSPORT dostosowany do KLIENTA...Dostawa w KAŻDE MIEJSCE kraju...Dostawa w KAŻDE MIEJSCE kraju...
Drukuj

Marże w górę...

Dodano . Opublikowano w Wydarzenia

W styczniu 2014 roku marże detaliczne w przypadku dwóch podstawowych rodzajów paliw wzrosły o ponad jedną czwartą w porównaniu do średniego poziomu z roku 2013 – wynika z wyliczeń Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

Przeciętna cena detaliczna benzyny Eurosuper 95 w styczniu 2014 r. wyniosła 5,30 zł za litr, o 3,5 proc. mniej niż średnio w całym 2013 roku (5,49 zł/l). W tym marża stanowiła 19 groszy, w porównaniu do 15 groszy w całym 2013 roku. To wzrost o 26,7 proc. Dzięki temu poziom marży na benzynę zwiększył się z 5,7 proc. do 7,8 proc. ceny netto paliwa.

- To jednocześnie okolice minimalnego progu rentowności stacji w odniesieniu jedynie do sprzedaży paliw – mówi Krzysztof Romaniuk, dyrektor ds. analiz rynku paliw w POPiHN. Oznacza to, że przy niższej marży stacje benzynowe, aby mogły być dochodowe, muszą opierać się przede wszystkim na sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych, które notują zazwyczaj znacznie wyższe marże.

Dla przykładu według Sławomira Jędrzejczyka, wiceprezesa PKN Orlen ds. finansowych, marże pozapaliwowe na stacjach Orlenu kształtowały się w 2013 r. na poziomie 20-30 proc.

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Informacje te służą jedynie do celów statystycznych oraz polepszenia użyteczności witryny. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej.

Akceptuję ciasteczka z tej strony.